Ukraińców w Polsce zapraszamy do udziału w europejskim hackathonie medialnym

16 stycznia 2023
Oficjalny plakat zapraszający do udziału w 1991 Hackathon: Media. Pl Screen: www.1991hack.org

SocialBoost i 1991 Accelerator rozpoczynają w Polsce europejski hackathon medialny, którego celem jest wypracowanie zaawansowanych technologicznie efektywnych rozwiązań medialnych, które pomogą skutecznie walczyć z dezinformacją we współczesnej przestrzeni medialnej. Do udziału w konferencji i programie konkursu zaproszeni są ukraińscy specjaliści. Sprawdź, kto może dołączyć do wydarzenia i jakie możliwości otrzymają zwycięzcy!

Czym jest 1991 Hackathon: Media?

1991 Hackathon: Media to międzynarodowe wydarzenie konkursowe skupiające się na poszukiwaniu cyfrowych rozwiązań do aktywnego zwalczania fake newsów (dezinformacji), a także cyberhigieny i skutecznych narzędzi analizy danych dla mediów. Problemy te istnieją w świecie mediów od dawna, ale nabrały szczególnej ostrości w związku z wojną hybrydową, którą Rosja prowadzi obecnie przeciwko Ukrainie, gdyż komponent informacyjny odgrywa w niej istotną rolę.

Podczas wydarzenia specjaliści z branży medialnej, w tym przedstawiciele tak znanych firm jak VoxCheck, AIN.UA, etc. będą dyskutować o obecnej sytuacji w międzynarodowej przestrzeni medialnej spowodowanej niekontrolowanym przepływem dezinformacji i szukać rozwiązań najbardziej bolesnych kwestii z tym związanych. Ponadto podczas hackathonu czołowa grupa prelegentów ogłosi uruchomienie Europejskiej Ukraińskiej Sieci Cyfrowej, której celem jest zjednoczenie specjalistów technicznych z Ukrainy i Europy, którzy obecnie mieszkają w UE.

Zgodnie z wynikami hackathonu wyłonione zostaną zwycięskie zespoły, które z pomocą rządu, międzynarodowych firm IT i innych darczyńców będą miały możliwość dalszego rozwoju − z pomocą wsparcia mentorskiego, które otrzymają w ciągu miesiąca od wydarzenia. W ramach mentoringu zwycięzcy otrzymają m.in.

  • dostęp do sieci 1991;
  • indywidualne konsultacje z ekspertami
  • wsparcie techniczne i finansowe ze strony inwestorów.

Oprócz korzyści od partnerów wydarzenia, najlepsze zespoły będą miały również możliwość współpracy z czołowymi specjalistami z dziedziny mediów.

Zapraszamy na nasz Telegram pod adres https://t.me/ukrainianinpolandpl oraz na fanpage na Facebooku https://www.facebook.com/ukrainianinpolandpl. Zespół naszego portalu codziennie wybiera dla Was najlepsze wiadomości i najistotniejsze wskazówki.

Organizatorzy i partnerzy 1991 Hackathon: Media

Inicjator projektu 1991 Hackathon: Media zostały zainicjowane przez SocialBoost, międzynarodową organizację techniczną, która łączy społeczność startupów i wiedzę techniczną z rządami i społeczeństwem obywatelskim. Głównym celem organizacji jest pomoc w rozwiązywaniu problemów gospodarek rozwijających się. SocialBoost tworzy i szkoli społeczność startupów, małych i średnich przedsiębiorstw, a ponadto tworzy własne produkty informatyczne służące wdrażaniu dobrego zarządzania i wartości demokratycznych w globalnym społeczeństwie.

Według prezesa zarządu i współzałożyciela SocialBoost Denysa Gursky’ego:

Nasz hackathon ma na celu promowanie bardziej świadomego korzystania z mediów i rozwoju krytycznego myślenia poprzez technologię. Wydarzenie to zgromadzi ekspertów zarówno z Ukrainy, jak i z zagranicy, aby zmobilizować jak najwięcej wysiłków. W efekcie chcemy być świadkami narodzin rozwiązań technologicznych, które będą miały globalny potencjał.

Ważną rolę w uruchomieniu projektu odgrywa również akcelerator impact tech 1991. Jest to flagowy projekt organizacji pozarządowej SocialBoost, pierwszego i największego na Ukrainie akceleratora skupiającego się na impact tech.

Organizacja 1991 Hackathonu: Media stały się możliwe dzięki wsparciu Amerykanów poprzez Agencję Stanów Zjednoczonych ds. Rozwoju Międzynarodowego (USAID). Hackathon został zorganizowany również przez: Kancelarię Prezesa Rady Ministrów, Centrum Komunikacji Strategicznej i Bezpieczeństwa Informacji, GovTech Polska, Fundację Moje Państwo oraz Google for startups Campus. Głównym partnerem medialnym wydarzenia była firma Sigma Software Group. Wydarzenie realizowane jest przy udziale międzynarodowego centrum wsparcia dla ukraińskich przedsiębiorców Diia.Business Warsaw.

Główne cele i założenia 1991 Hackathonu: Media

Międzynarodowe wydarzenie 1991 Hackathon: Media poświęcone są cyfrowym i technologicznym produktom, które w przyszłości mogą być wykorzystywane przez rząd, media, organizacje publiczne i komercyjne do konsumpcji, przetwarzania, transmisji i tworzenia informacji. W praktyce oznacza to, że uczestnicy wydarzenia będą mogli podzielić się własnymi doświadczeniami i przyczynić się do rozwiązania globalnych problemów bezpieczeństwa informacji, współpracując ze specjalistami i czołowymi ekspertami z dziedziny administracji publicznej, rynku i społeczeństwa obywatelskiego.

W związku z tym uczestnicy hackathonu zostaną zaproszeni do pracy nad zadaniami w następujących obszarach i kierunkach:

  • algorytmy dla narzędzi automatyzacji
  • monitorowanie wiadomości i istotnych danych w czasie rzeczywistym;
  • szkolenie użytkowników i bezpieczeństwo cybernetyczne;
  • możliwości komunikacji strategicznej;
  • przejrzystość i otwartość danych;
  • zaawansowane technologicznie rozwiązania i odpowiedzialna reklama.

1991 Hackathon: Media daje możliwość wszystkim uczestnikom włączenia się w tworzenie innowacyjnych rozwiązań cyfrowych, które otrzymają kwalifikowaną ocenę ekspercką pod kątem przydatności, innowacyjności, potencjału komercyjnego, a także cech prezentacyjnych i dostępności wdrożenia.

Dyrektor wykonawczy i współzałożyciel SocialBoost Victor Gursky podkreśla:

Poprzez ten projekt chcemy zaktualizować problem dezinformacji, cyber, mediów i bezpieczeństwa informacji, zmobilizować potencjał ukraińskich i europejskich specjalistów i aktywistów cyfrowych, którzy mają pewne doświadczenie, a także wesprzeć reputację Ukrainy jako centrum nowoczesnych technologii.

Warunki uczestnictwa w Hackathonie 1991: Media

1991 Hackathon: Media ma na celu zjednoczenie najlepszych nowoczesnych specjalistów technologicznych pracujących w odpowiednich dziedzinach, aby opracować deklarowane rozwiązania medialne. Dlatego do udziału w wydarzeniu zaproszeni są Ukraińcy z całego świata, a także mieszkańcy krajów europejskich, którzy wspierają Ukrainę, mentorzy i uczestnicy:

  • dziennikarzy, redaktorów i menedżerów mediów;
  • przedsiębiorców, którzy specjalizują się w dziedzinie mediów;
  • różnych informatyków, przede wszystkim programistów i twórców oprogramowania;
  • działaczy, którzy dążą do realizacji nowych inicjatyw z wykorzystaniem dziedzictwa kulturowego, dorobku medialnego i nowoczesnych technologii.

Zobacz też: Darmowe zasoby online do nauki języka polskiego

Projekt jest otwarty zarówno dla uczestników indywidualnych − z potencjałem do tworzenia zespołów w przyszłości − jak i dla uznanych zespołów roboczych, które mają już doświadczenie w pracy zespołowej i są gotowe zaoferować konkretne pomysły.

Hackathon będzie trwał trzy dni, od 20 do 22 stycznia 2023 roku i odbędzie się w dwóch dostępnych formatach: online i offline. Wydarzenia offline odbędą się w Google Campus w Warszawie. Hackathon zostanie poprzedzony mini-konferencją. Udział we wszystkich wydarzeniach jest bezpłatny.

Aby zarejestrować się do udziału w 1991 Hackathonie: Media poprzez wypełnienie formularza rejestracyjnego do 20 stycznia. Więcej informacji na temat wydarzenia znajduje się na stronie projektu.

Irina Turaieva

Autor artykułów, filolog, redaktor-tłumacz. Lubię wiersze, muzykę autorską i wyprawy nad morze. Każdego dnia uczę się ufać Bogu i cieszyć się każdą chwilą życia.

podziel się
Polecane
Najnowsze
Popularne

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *